štvrtok 13. augusta 2015

Rozhovor na tému: Ako si nájsť čitateľov (odpovedá Aďulik Sun)

Prinášam vám ďalší rozhovor s blogerkou. Tentoraz je to 19 ročná blogerka Aďulik Sun, ktorá vedie rovnomenný blog na doméne blogspot.sk. V rozhovore sa dozviete niečo o ťažkých začiatkoch a o tom, ako si nájsť svoju komunitu čitateľov. Prajem vám príjemné čítanie a nevzdávajte sa. Podľa Aďky si každý blog časom nájde svojich priaznivcov!  

Volám sa Adriána, no na internete vystupujem pod menom Aďulik Sun. Mám 19 rokov a práve som zmaturovala. Som optimista a človek, ktorý vie čo chce. Som dievča, ktorý si ide za svojim snom. 


1. ako si sa dostala k blogovaniu?
K blogu som sa dostala cez moju kamarátku. Na hodine informatiky sme si mali urobiť stránku a ona mala blog, tak som si ho založila aj ja. Bola to domáca úloha. Neskôr som zistila, že ma to naozaj baví a chcem v tom pokračovať

2. ako dlho teda aktívne bloguješ?
Aktívne blogujem už rok. Nedávno môj blog oslávil svoje prvé narodeniny

3. boli pre teba začiatky ťažké?
Začiatky boli naozaj ťažké. Písala som každý deň, no nikto môj blog nečítal. Nevedela som, čo mám robiť a párkrát som to chcela aj zabaliť. Neverila som, že raz sa mi splní sen a budem mať blog, ktorý niekto číta. Boli to hrozné muky, kedy som nevedela čo mám robiť. Chcela som písať o veciach, ktoré som zažila. Nechcela som mať hejty a to bola najväčšia chyba. Názory tu budú a či sú zlé, či nie – je to úplne jedno. Všetky nás niekam posúvajú


4. v akom momente si pocítila najväčší príliv čitateľov? 
Moji čitatelia prišli veľmi postupne. Najviac asi pri súťažiach. No zostali a to o niečom svedčí. Tiež ľudí zaujímajú kozmetické články, ktoré sú rozpísané. Takže nepíšte krátke články! 

5. koľko ľudí si každý deň klikne na tvoj blog?
To záleží od článku. Pohybuje sa to od 122 do 300 kliknutí denne

6. ako propaguješ svoj blog?
Na  FB mám osobnú stránku môjho blogu, tak tam a tiež v skupinách na FB, ktoré sú určené blogerkám. Sem- tam komentujem aj nejaký blog

7. ako si "zháňaš" pravidelných čitateľov?
Robím súťaže a to je asi všetko. Nezháňam si čitateľov za účelom vzájomného sledovania a podobne. Musím sa priznať, že mi ide na nervy, keď vidím, že chce nejaká blogerka vzájomné sledovanie. Pravidelných čitateľov musí váš blog zaujať. Tých ľudí má váš blog baviť

8. v čom si myslíš že je tvoj blog odlišný od iných?
Na mojom blogu nájdete recenzie, no aj rozhovory so slávnymi ľuďmi. Píšem aj motivačné články, ktoré nájdete v sekcii úvahy. Snažím sa písať ako keby to hovorím kamarátke...

9. v čom si ty odlišná od iných blogeriek?
Snažím sa byť úprimna. Keď sa mi niečo nepáči, tak to poviem. Nesnažím sa udržať spolupráce, aj keď sú tie produkty zlé. Veľa blogeriek si zakladá blog iba pre spolupráce a veci zadarmo. Čo je chyba! Nikdy to  nerobte!!!


Názory tu budú a či sú zlé, či nie – je to úplne jedno. Všetky nás niekam posúvajú


10. je pre teba ľakhé napísať článok? trebárs, vždy ti to zaberie maximálne pol hodinu?
Tak polhodku mi to nikdy netrvá. Mne to trvá min. 2 hodiny. Snažím sa písať konkrétne a nájsť čo najlepšie slová na vyjadrenie názoru. Niekedy píšem článok aj pol dňa

11. podľa čoho vymýšľaš názvy článkov?
Snažím sa byť kreatívna. No niekedy to nejde. Snažím sa vypichnúť podstatu článku, alebo nejako obrazne to povedať

12. je podľa teba dôležitejšie prispievať na blog pravidelne alebo kvalitne? 
Myslím si, že je super pridávať pravidelne a častejšie. To nemôže zobrať na kvalite článku. Ak sa chcete venovať blogu, tak musíte brať to, že to bude stáť čas a nejaké to obetovanie. Ja som sa musela tiež veľa vecí vzdať. A som tu ... A robím čo ma baví

13. myslíš že sú fotky dôležité pre kvalitný článok? robíš si fotky sama?
Myslím si, že sú dôležité pre zaujatie čitateľa. Ak píšete recenziu, tak áno. Každopádne, fotky sú dôležité – aj na zaujatie aj pre informácie. Fotky si robím sama a keď fotím oblečenie, tak ma fotí sestra. Používame Smartfón a Honor

14. máš pocit že pri blogovaní platí že časom si blog nájde čiateľov sám?
Myslím si, že áno. Každý blog si musí nájsť svojich zaújemcov sám. Nejde to na silu a nemôžeme sa o to ani snažiť. Taký čitateľ časom aj tak odíde ... Verím, že každý blog sa dokáže uchytiť, iba treba prísť s niečim novým


5 komentárov:

  1. Veľmi pekný rozhovor. :) Na Aďku a jej blog som narazila ešte len nedávno, no pôsobí strašne milo, čo vidieť aj z jej odpovedí. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem, ja som na ňu tiež narazila pred nedávnom no hneď som vedela, že s nou chcem spraviť rozhovor a podarilo sa..

      Odstrániť
  2. Veľmi pekne si to spracovala ! :) Si šikovná ... Som rada, že si ma "vyspovedala" :)
    www.aduliksun.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem pekne za milé slová :)

      Odstrániť
    2. nemáš vôbec za čo :) Veď je to pravda :)

      Odstrániť