Recenzia: Jamie McGuireová - Ranč na Červenom vrchu

Autorka: Jamie McGuireová
Vydavateľstvo: Fortuna Libri
Počet strán: 328 strán
Séria: kniha nepatrí do žiadnej série

Anotácia:  Pre Scarlet, ktorá sama vychováva dve malé dcérky, je každý deň boj. Nathan má manželku, ale nespomína si, aké to je byť zaľúbený. Domov chodí len kvôli svojej dcérke Zoe.
Mirandinou najväčšou starosťou je, či sa do jej malého volkswagena zmestí jej sestra Ashley a ich priatelia, pretože si chcú pred skúškami cez víkend oddýchnuť na vidieku.
Keď sa začnú objavovať správy o prepuknutí nákazlivej a smrteľnej choroby, títo obyčajní ľuďia čelia neobyčajným okolnostiam a odrazu sa ich osudy prepoja. Len čo pochopia, že epidémiu nepredbehnú, zúfalá Scarlet, Nathan a Miranda vyhľadajú úkryt na osamotenom ranči na Červenom vrchu. Emócie sú čoraz silnejšie, lebo všetci sa musia vyrovnať s novými aj so starými vzťahmi zoči-voči desivému nepriateľovi, ktorý si už nepamätá, aké to je byť človekom.
Láska si aj v čase výborne vykreslenej apokalypsy nájde spôsob, ako prežiť. No čo sa udeje, keď ten, za ktorého by ste položili život, sa stane tým, ktorý by vás mohol zničiť?

Obálka: Úprimne, vedeli ste že takáto kniha existuje? Pravda, ani ja nie. Náhodou mi padla do oka v regáli medzi novinkami v mestskej knižnici. Má najkrajšiu obálku, akú som videla. Platilo to v tem moment a platí to aj teraz, keď mi prečítaná kniha leží na posteli. Tá obálka, ma presvedčila, aby som si túto 328 stranovú knihu z knižnice požičala, aj keď som mala v kabelke už ďalšie dve.

V ten deň som mala rôzne vybavovačky v meste, ktoré sa vďaka môjmu nešťastnému naplánovaniu trošku skomplikovali. Medzi akciou číslo jedna a akciou číslo dva mi ostali dve hodiny voľna a mne sa nechcelo vracať sa zbytočne domov. Zamierila som teda do obchodného centra na Dunaji. V obchode som si kúpila minerálku, misu ovocia a vyšla som na horné poschodie, kde som si sadla do kresla s výhľadom na rieku.

Za dve hodiny som zvládla prečítať niečo menej ako 100 strán. Kniha je písaná veľmi pútavo a zároveň jednoducho. Nestalo sa mi že by som sa nepríjemne zasekla uprostred vety. Veľmi ma potešil aj fakt, že je príbeh písaný z pohľadu viacerých postáv s rôznymi osudmi.

V knihe sa rozoberá myšlienka napadnutia svetom nákazlivým vírom, ktorý mení ľudí na chodiace mŕtvoly. Jedného dňa sa ľuďom na celom svete zmení život. Vďaka šialenému nemeckému doktorovi (ani som nečakal inú národnosť) sa po svete začne šíriť nebezpečný vírus, ktorý ľudí zabije, no po pár dňoch sa títo ľudia prebudia ako chodiace mŕtvoly - zombie. Klasika, zombie napádajú ľudí, kusnutím im predajú vírus a takto to ide stále dokola. Na svete sa zombie apokalypsa rozširuje veľkou rýchlosťou a je len pár jedincov, ktorý sa dokážu ubrániť až do konca. Na začiatku knihy sa stretávame s matkou dvoch detí, doktorkou Scarlet. Je to rozvedená matka, ktorej jedinou starosťou je ktorý víkend si deti zoberie ich otec a čo s ním budú robiť. V ďalšej kapitole sa zoznámime s Nathanom, obetavým otcom. S manželkou, ktorá trávi všetok čas na online chatoch už ho nič nespája. Domov sa vracia len kvôli malej dcérke Zoe, ktorá je svetlom jeho života. A poslednou dôležitou partiou ľudí sú mladí študenti - Miranda s priateľom Brycom, sestrou Ashley a jej priateľom Cooperom. Apokalypsa ich zastihne na ceste na ranč Mirandinho otca, na ktorom si chcú oddychnúť pred veľkým testom v škole. Kniha pekne vykresľuje medziľudské vzťahy vo veľmi ťažkej situácii. Prežijú naši hrdinovia a podarí sa im začať žiť nový život?

Aj môjmu psovi sa kniha páčila
Táto kniha pre mňa patrí do šuflíka post-apokalyptickej literatúry a zároveň je v šuflíku najlepšia kniha, akú som za posledné mesiace mala šancu čítať. Nie je to kniha kde sa stotožníte s hlavným hrdinom, pretože hlavný hrdina sám o sebe tu nie je. Je to príbeh viacerých ľudí s osobnými problémami, ktoré sa však stanú absolútne nepodstatnými. Po vypuknutí ochorenia je jedinou ich úlohou prežiť.

Ďalšou skvelou myšlienkou autorky bolo prepojiť osudy postáv ešte skôr ako sa vlastne osobne spoznali a stretli. Náhodou mali rovnakých znýmych alebo sa tesne minuli pri úteku. Toto len podčiarkuje premyslenosť tohto príbehu.

Určite je to kniha, ktorú chcem mať čoskoro v mojej knižnici.

Kniha odo mňa dostáva plný počet